dissabte, 21 de desembre del 2013

Les competències digitals d'un mestre


Ens trobem en el segle XXI i la tecnologia avança. Així doncs, cal que tant els adults com els nens adquireixin diverses competències relacionades amb l'ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). L'adquisició d'aquestes competències es planifica a les diverses etapes educatives i queda recollida als Currículums de l'Educació Infantil, l'Educació Primària, l'Educació Secundària Obligatòria, de Batxillerat...
En el cas dels mestres i professors, a aquestes competències bàsiques se li han d'afegir algunes específiques de caire didàctic que habilitin l'educador per emprar la tecnologia per ensenyar i per ajudar a aprendre. 
Per aquest motiu, tant la United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO), com la International Society for Technology in Education (ISTE).
En el document de la UNESCO es descriuen tres nivells d'aprofundiment que haurien d'adquirir els docents pel que fa a l'ús de les tecnologies. I pel que fa a l'ISTE, ha publicat dos documents que recullen les competències que haurien de tenir els docents i les dels estudiants.

Us les deixo a sota a mode d'una presentació que he realitzat a partir del Google Drive.


1 comentari:

  1. Al segle XXI, un mestre ha de estar molt ben preparat amb les noves tecnologies per poder aprendre a utilitzar-les i a ensenyar a utilitzar-les als seus alumnes.

    ResponElimina